Κινητό τηλέφωνο

Η νέα μάστιγα της Εκπαίδευσης: κινητά τηλέφωνα (Του ειδικού συνεργάτη μας Σταμάτη Γαργαλιάνου)

Σταμάτης Γαργαλιάνος (β)
Σταμάτης Γαργαλιάνος

Μπήκαν, δυστυχώς, εδώ και χρόνια και στην ελληνική Εκπαίδευση τα κινητά τηλέφωνα. Όλοι οι καθηγητές και δάσκαλοι βλέπουν έκπληκτοι στις αίθουσές τους σκυμμένα κεφάλια, δηλαδή τους μαθητές τους να παίζουν παιχνίδια ή να διαβάζουν μηνύματα στο τηλέφωνό τους την ώρα που αυτοί προσπαθούν να μεταφέρουν την γνώση!…

Ταυτόχρονα ακούμε γνωστές Ελληνίδες να λένε δημοσίως ότι οι ΙΔΙΕΣ παροτρύνουν τα παιδιά τους να έχουν κινητά, με στόχο να ξέρουν ανά πάσα στιγμή πού βρίσκονται και τι κάνουν!… Παράλληλα μικρά παιδιά λαμβάνουν ακριβά δώρα τέτοιου είδους από τους παππούδες και τις γιαγιάδες (αυτοί για να πετύχουν την εύνοια και την αγάπη των εγγονών τους) συμβάλλοντας έτσι, άθελά τους, στο απαράδεκτο αυτό φαινόμενο.

Τα παιδιά έχουν, έτσι, ένα σημαντικό άλλοθι: λένε «μα, το κινητό μου το πήρε ο παππούς μου – μου ζητάει να το έχω ανοιχτό και η μάνα μου».

Πρόσφατα το Υπ. Παιδείας εξέδωσε ανακοίνωση απαγόρευσης κινητών στα Σχολεία, όμως ας περιμένουμε να δούμε αν αυτή θα εφαρμοστεί στην πράξη -όπως πολλές άλλες που δεν εφαρμόστηκαν ποτέ σε Σχολεία και Κοινωνία. Το φαινόμενο είναι καινοφανές: οι παλαιότεροι καθηγητές δεν είχαν ενώπιόν τους πριν 5 χρόνια μαθητές να ασχολούνται με τα κινητά. Τώρα όλοι βρίσκονται μπροστά σε ένα δίλημμα: να κάνουν μάθημα χωρίς να δίνουν σημασία σε όσους είναι σκυμμένοι στα κινητά τους ή να κάνουν συνεχώς συστάσεις για να τα κλείσουν;

Ένα κινητό μοιάζει με ιδιότυπο ναρκωτικό, διότι: α) οι νέοι άνθρωποι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς αυτό β) τα όσα κάνουν είναι χωρίς μεγάλη σημασία (μηνυματάκια του στυλ: «τι κάνεις;», «πού είσαι;» «πώς περνάς;»).

Από την άλλη πλευρά, σε ένα άλλο επίπεδο, ίσως οι μαθητές και οι φοιτητές να έχουν δίκιο: γιατί να παρακολουθούν καθηγητές που είτε δεν ξέρουν να κάνουν σωστό μάθημα, είτε όλα όσα λένε είναι από αδιάφορα έως άχρηστα για την ίδια τους τη ζωή;

Έτσι, βρίσκουν διέξοδο στο να παίζουν με τα κινητά τους! Παλιά είχαμε την …..»κοπάνα», τώρα οι μαθητές και φοιτητές δεν φεύγουν από το Σχολείο, αλλά προτιμούν να κάνουν δυο πράγματα ταυτόχρονα (σαν άλλοι …Ναπολέοντες) : να ακούν τον καθηγητή και να ασχολούνται με το κινητό τους.

Διαπίστωση: Οι καθηγητές στα Σχολεία και τα Πανεπιστήμια προσποιούνται ότι κάνουν μάθημα και οι μαθητές-φοιτητές προσποιούνται ότι το παρακολουθούν!!… Ξεγελούν οι μεν τους δε και ταυτόχρονα όλοι μαζί το Υπουργείο Παιδείας αλλά και τους γονείς τους που κι αυτοί νομίζουν ότι γίνονται σωστά μαθήματα στα Σχολεία!….

Άλλωστε και οι ίδιοι οι γονείς -ειδικά οι νεώτερης ηλικίας- δεν είναι, πλέον, κι αυτοί εξαρτώμενοι από τα κινητά; Ναι, με τη διαφορά ότι αυτοί έχουν το κινητό τους για δουλειές και όχι για να περνάει η ώρα. Το θέμα θα λυθεί δια παντός όταν σε όλες τις αίθουσες μπουν συστήματα φραγής κινητών.

Βέβαια, ίσως τότε οι μαθητές και φοιτητές να τα έχουν ανοιχτά για να παίζουνπαιχνίδια !… ΄Αντε λοιπόν να βρούμε συστήματα φραγής (ή απενεργοποίησης) κινητών και γι’ αυτά! Παράλληλα, όμως, ας φροντίσουμε όλοι (δάσκαλοι, καθηγητές) να κάνουμε πιο ελκυστικά μαθήματα και το Υπουργείο να ορίζει πιο χρήσιμες ύλες.

Όλοι ας περάσουμε από σεμινάρια αυτοβελτίωσης, προς όφελος των μαθητών-φοιτητών μας, δηλαδή τελικά της χώρας μας συνολικά.

Terra Greca - Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων - Φλώρινα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *